Lær hvordan du øger troværdigheden

Forstå vigtigheden med 4 korte punkter

Fremhæv de vigtigste fordele

Nettet vrimler med tusindevis af webshops. Du oplever sandsynligvis også hård konkurrence i din branche. Det er derfor alfaomega at fremhæve fordelene ved at handle i din butik frem for en konkurrende. Forbrugerne handler hurtigt, og hvis du lander på en hjemmeside, hvor de ikke kan se nogle fordele eller andet, så går de ud et par sekunder efter og videre til næste. Derfor er det rigtig vigtigt, at fordelene fremhæves overalt på hjemmesiden - f.eks. i headeren eller footeren. Fordele kunne f.eks. være:

  • Prisgaranti
  • Gratis levering
  • Gratis returnering
  • 9.8 på Trustpilot
  • Godkendt af E-mærket
  • Tilfredshedsgaranti

Se bl.a. et eksempel fra Kuyatryk som fremhæver deres fordele perfekt.Eksempel på gode fordele

Vis gode anmeldelser frem

Hvis du fremvise, at nogle tidligere kunder har haft positive oplevelser med at handle på din webshop, så kan det være en meget afgørende faktorer, der kan få nye kunder til at tage beslutningen om det skal være din webshop frem for de konkurrerende.

Du kan bl.a. indhente udtalelser fra kunder via Trustpilot eller E-mærkets kundescore. Disse informationer kunne være relevant at integrere i headeren eller footeren, så dine besøgende kan føle sig tryg uanset hvor på webshoppen, de befinder sig.

Skriv detaljerede produktbeskrivelser

Som webshopejer kan der scores nemme point ved at skrive korte, relevante og detaljerede produktbeskrivelser, som gerne må være mellem 50-100 ord, så der er noget stof at læse, men samtidig ikke så dine besøgende drukner i irrelevante informationer.

Over 50% af alle online køb bliver ikke gennemført, fordi køberen føler sig usikker omkring hvorvidt produktet lever op til forventningerne, da vedkommende ikke kan læse nok om produktet og dets funktionaliteter, og derfor bør du overveje om dine produkter har korte, relevante og detaljerede produkterbeskrivelse således alle dine besøgende ikke mangler informationer om nogle af dine produkter.

Tydeliggør CVR, adresse, kontakt m.v.

Det er vigtigt du prioriterer hvorvidt det er let tilgængeligt, at komme i kontakt med din virksomhed. Det er bl.a. oplysninger som firmanavn, CVR, adresse og kontaktoplysninger, som dine besøgende finder relevant at vide mere om uanset hvilket side, som de befinder sig på. På den måde kan du drage fordel ved at indsætte ovenstående informationer og evt. mere i footeren.





En gratis videoanalyse af dit site?

Ja tak